„Když jim tam jako člověk z východní Evropy přijedeš brát práci, moc nadšení z toho nejsou,“ přiblížil hudební skladatel Karel Havlíček situaci komponistů v Americe. O rozdílu mezi prací u nás a za oceánem diskutoval v sobotu odpoledne s redaktorem Respektu Janem H. Vitvarem.
Diváci se mimo jiné dozvěděli, jak vůbec proces tvorby probíhá a proč je hudba pro celkový dojem z filmu důležitá. Havlíček objasnil i svou nechuť k digitálním syntezátorům: „Díky počítačům jsme se naučili mít všechno dokonalé a to mě příliš nebaví. Často proto některé zvuky záměrně kazím,“ uvedl. Kromě skládání hudby pro film přišla řeč i na tvorbu znělek pro Českou televizi a dopady koronaviru na filmový průmysl.
Dominik Tománek, ČTK
Celou fotogalerii z 46. LFŠ si můžete prohlédnout na tomto odkazu.
46. Letní filmová škola Uherské Hradiště, všechny barvy filmu zazáří během 7.–12. srpna 2020.
#lfs2020 💙